Ještě, že je máme...

Člověk se na všechno musí dívat pozitivně. A tak musím přiznat, že děti ze mě opravdu udělaly lepšího člověka:

  • už první měsíc po narození prvního dítěte jsem zjistila, že dokážu dlouhodobě fungovat při pouhých 4 hodinách přerušovaného spánku denně
  • vytříbily mé organizační schopnosti (např. jak vyzvednout jedno dítě z kroužku v jedné čtvrti a druhé ve stejný čas vyzvedávat ze školky ve druhé čtvrti a vézt ho na jeho kroužek do sousedního města)
  • prohloubily mou trpělivost až tam, kde jsem vůbec netušila, že se může dostat (např. když hrajeme s dětma domino a Vája si uprostřed hry začne najednou hrát s legem nebo když už potřetí říkám, že je jídlo na stole a jdeme jíst a Jindra se mně zeptá "Co?")
  • naučily mě dělat 6 věcí najednou (např. telefonovat, nalívat jednomu dítěti pití, obdivovat druhému dítěti obrázek, vařit, přemýšlet u toho, kam jsem si položila telefon, jestli stihnu ještě vyprat, zda jsem to jídlo už osolila... a utěšovat dítě, kterému to žíznivé polilo obrázek)
  • diplomacii (např. jak přesvědčit hystericky brečící a po zemi se válející Váju, že si má vzít bundu, když je venku pod nulou - většinou stačí otevřít dveře ven)
  • naučily mě relaxovat (skoro každý den si počítám několikrát do deseti s hlubokým nádechem a výdechem)
  • posunuly hranice toho, co vnímám jako hluk
  • dokonce posunuly i hranice toho, co vnímám jako bordel (a to je co říct!)
  • zdokonalila jsem se v řízení auta za ztížených podmínek (když jedete po dálnici a dítě v sedačce za vámi zvrací, když se děti perou o hračku, když si každé dítě zpívá jinou písničku a vzájemně se překřikují, když se dítěti v úzkých serpentýnách chce děsně kakat...)
  • když je nejhůř, dokážu zrychlit tak, že stihneme vše (např. když nám za 10 minut začíná hodina plavání v bazénu, který je podle pravidel silničního provozu od nás asi 9 minut čisté jízdy, a my se jdeme teprve obouvat)
  • dokážu usnout během pěti vteřin, protože vím, že to není na dlouho (např. když se Vája budila svého času ve tři ráno s tím, že chce číst pohádku...)
Mít děti je prostě báječné!

-

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu