Volby v naší obci


Rozhodla jsem se zmapovat politické letáky k volbám, které se uskuteční už tento pátek a sobotu, protože některé jsou opravdu neuvěřitelné. Předesílám, že jsem při zkoumání letáků byla silně ovlivněna nedostatkem času a vybírám věci, které jsou tak trochu divné.


1) Piráti a STAN pro Újezd
V letáku jsem se dozvěděla, že žádný velký pirátský stan se v Újezdě stavět nebude, ve skutečnosti je STAN zkratka hnutí Starostové a nezávislí. Volební program mají rozčleněn do kapitol a na začátku mají "preambuli", což mě jako středoškolsky vzdělanou matku se dvěma dětmi poněkud zaskočilo, ale jedná se pouze o úvodní pojednání, kde kritizují, co se tu děje. Dále jsou součástí volebního programu obrázky s animacemi, jak krásné by to tu mohlo být, například lidé sedící u stolku a popíjející kávu. Na parkovišti. Brožurka je bohužel tak obsáhlá, že nemám ani čas si jí přečist a součástí jsou ještě další dva letáky. Volební leták pro čtenáře Tolkiena, prostě fantasy knih nad 500 stran.

2) KSČM
Leták jsem otevřela pouze pro účely tohoto článku. Je plný rudých hvězd a s přehledem 65 kandidátů. Trochu mě vyděsilo, že nejmladšímu je 29 let. Zaujal mě termín "zasekaná Praha". Víc bych se k tomu asi nevyjadřovala.

3) ANO
Toto hnutí vyrazilo do boje o křesla se skvělou vizí hned na první straně: Jsem pro plavecký bazén v Újezdě. Dále zajistí mimo jiné nové tělocvičny, sportovní areály, nové ulice i chodníky. Kašleme na katastrofální dopravní situaci, Postavíme bazén, aby k nám jezdili další a další lidé auty. Do bazénu. Zdravotní středisko (které je momentálně údajně v katastrofálním stavu), chtějí o patro rozšířit. Skvělý nápad, ale je vhodné na rozpadající se budovu stavět další patro? Na konci letáku je křížovka, kterou jsem nezkoušela vyluštit, ale asi tuším, jaká bude tajenka. Pro plavce a sportovce jasná volba.


4) TOP 09
Jdou na to dobře. Na první straně se na nás usmívá paní starostka opředena mnoha skandály a uprostřed? Velkými písmeny, tak, aby to přečetli i důchodci bez brýlí, jsou vypsána strohá hesla. To je leták pro pracující matky! Takový jsem dočetla i do konce! O pravdivosti některých tvrzení se dá pochybovat, ale slibují nám filmový klub a přírodní biotopové koupaliště a to je mi sympatické.  Doporučuji pro lidi, kteří se o dění v obci dlouhodobě nezajímají, ale baví je hesla jako: jednoduché, účelné, zachování klidu a čistoty, systematické budování, oživení atd.



5) Patrioti
Westernový styl letáku mi není vůbec blízký a heslo "dáme věci do pořádku" je nic neříkající. "Bajka o jedné telefonní budce", což je pojednání o reálně utrženém sluchátku v existující telefonní budce a kde jsou osoby nahrazeny zvířátky jsem četla se spadlou bradou. Dále jsem letákem ani nelistovala. Možná volba pro šťouravé naštvané důchodce poslouchající Country rádio.







6) ČSSD
Poslední leták, který nám dorazil do schránky . Leták, která vám zaleze tak hluboko, že už to hlouběji nepůjde. Obsahuje totiž sliby, které nadchnou každého občana. MHD bude zdarma, nové byty budou za přijatelné ceny, ČSSD dokonce sníží ceny energií pro domácnost a dostaneme 2500,- Kč na zážitky našich dětí (lyžák nebo školu v přírodě). Dále budou senioři jezdit taxíkem za 20,- Kč za jednu jízdu, zruší se poplatek za psa a bezplatná WI-FI bude jednoduše všude. Kdyby mi slíbili zdarma nakupování a příděl oblečení podle poslední módy na každé roční období, nechala bych se určitě zlákat. A kde na to vezmou? To mě přece nezajímá! Volební leták ala Monty Python létající cirkus.

7) Praha sobě
Začíná větou: Přečtení tohoto dopisu vám zabere jen pár minut. Tím moje čtení hustě popsané strany skončilo.

Toto jsou všechny letáky, které se nám dostaly do schránky. Výběr to bude věru složitý.

Zde část druhá: https://zivotmatky.blogspot.com/2018/10/volby-v-nasi-obci-cast-2-protoze.html

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu