Veselé velikonoce 

Nemám příliš ráda slavení různých svátků na povel, ale když máte malé děti, tak se tak nějak předpokládá, že budete kreslit vánoční přáníčka, velikonoční přáníčka, přáníčka ke dni otců, valentýnská přáníčka a snad i přáníčka ke Světovému dni toalet (pro neznabohy - to je 19. 11., tak to můžete na podzim oslavit).

Navíc všichni už minimálně týden před velikonocema prudili na Facebooku fotkama načančaných beránků na ručně vyšívaných ubrusech a záplavou dětmi pomatlaných vajíček umě naaranžovaných tou ošklivější stranou v čerstvě rašícím osení. A tak jsem se do přípravy na velikonoce pustila i já.

Z mohutných původních plánů zůstalo u vyfouknutí několika vajec (ta pak ležela na kuchyňské lince do velikonočního pondělí), pečení mazance (upekli jsme ho v sobotu večer a v neděli ho snědli) a pondělní přípravy velikonoční nádivky (aby na mě náhodou aktivní sousedka, která vyzdobila i stromy na zahradě barevnýma kraslicema, nezavolala sociálku, protože dětem nedopřeju tradiční svátky). Formu na beránka jsem našla až včera při hledání zavařeniny, takže to mě omlouvá.
Můj muž zatím zapletl pomlázku z větví, které nám zůstaly na obří hromadě po prořezávání stromů. Pravda, že po měsíci už byly i tenké proutky značně vyschlé. Jakmile obmotal pomlázku barevným provázkem, Jindra nás začal zvesela všechny honit kolem domu a mlátit suchýma klackama, div že je nezlomil.

Děti pak byly zklamané, když zjistily, že velikonoční nádivka není sladká, ale slaná, tak jsem je musela uchlácholit mazancem, který jsem v úterý po velikonocích koupila ve výprodeji.


Příští rok se nesmíme nechat velikonocemi zaskočit a odjedeme nejlépe někam, kde o nich nikdy neslyšeli..


No ale jinak klasika, podobně jako o Vánocích...


PS: Nenechte se mást, zapichovacího ptáčka na fotografii vyráběl Jindra před třemi lety ve školce. Od té doby ho máme naaranžovaného v květináči. Je to náš valentýnský, velikonoční, jarní, letní, podzimní, zimní i vánoční ptáček.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu